اپل پس از پذیرش این موضوع که به طور عمد سرعت آیفون های قدیمی را پایین آورده است، اکنون با پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار غرامت موافقت کرده است. این توافق نامه شامل پرداخت غرامت به بسیاری از دارندگان آیفون در ایالات متحده و همچنین پرداخت غرامت بیشتر برای افرادی که تقاضای این دادخواست را داده‌اند می‌شود. همچنین شامل تمام افرادی است که هرنوع محصول از آیفون ۶ تا آیفون ۷ را خریداری کرده‌اند که اپل (apple) به طور مخفیانه عمر باتری این دستگاه‌ها را کاهش داده است.

بر اساس رأی دادگاه اپل ۲۵ دلار به هر صاحب فعلی یا سابق آیفون پرداخت می‌کند. افرادی که نام آن‌ها به طور ویژه ذکر شده ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار دریافت می‌کنند و حدود ۹۰ میلیون دلار نیز به حساب وکلا می‌رود.

در‌واقع این قضیه از سال ۲۰۱۷ و از جایی نشأت گرفت که کاربران آیفون (iphone) فهمیدند که اپل با افزایش سن باتری، سرعت پردازش در مدل‌های مختلف آیفون را به طور مصنوعی محدود می‌کند که این امر به کاهش استرس بر روی باتری کمک می‌کرد و از خاموش شدن تصادفی دستگاه‌ها نیز جلوگیری می‌کرد، اما به طور جدی باعث کاهش عملکرد این دستگاه‌ها می‌شد.

اما اپل وجود این ویژگی را فاش نکرد و باعث شد کاربران به این باور برسند که گوشی‌های همراه‌شان به سادگی کند می‌شوند، در دادخواست‌ها کاربران ادعا کردند که برای رفع این مشکل دستگاه جدیدی خریداری کرده‌اند اما اگر از این ویژگی اطلاع داشتند می‌توانستند به جای آن باتری را تعویض کنند.

مقامات فرانسوی و ایتالیایی نیز پیش از این اپل را برای این اتفاق محکوم کرده بودند، این در حالی است که فرانسه ماه گذشته ۲۵ میلیون یورو جریمه اعلام کرد. اپل همچنین هزینه تعویض باتری را کاهش داد و بازپرداخت‌هایی جزئی را نیز به دارندگان آیفون که باتری جدی خریداری کرده بودند پرداخت کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *