سرور بیگ بلو باتن

بیگ بلو باتن (BigBlueButton) یک سیستم آموزش مجازی قدرتمند و متن باز است که همیشه در کنار کلاس های ادوبی کانکت، مورد توجه فراوان بوده است. از زمان شروع محدودیت های مربوط به کرونا، استفاده از بیگ بلو باتن توسط مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، بیش از پیش رواج پیدا کرده است. البته ویژگی های بیگ بلو باتن محدود به کلاس های مجازی نبوده و از این سیستم به عنوان میزبانی برای برگزاری کنفرانس های مجازی هم بسیار استفاده می شود. با توجه به اینکه این سرویس روی سیستم عامل لینوکس کار می کند، نصب و پشتیبانی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین سرور بیگ بلو باتن باید در دیتاسنترهای پرسرعت و سخت افزار اختصاصی میزبانی شود تا هنگام برقراری کنفرانس و کلاس مجازی با کاهش کیفیت روبرو نشوید.

خرید سرور بیگ بلو باتن

برگزاری کلاس ها و کنفرانس های مجازی فشار زیادی روی سخت افزار و شبکه سرور شما می گذارند. یکی از دلایل اصلی این امر، استفاده همزمان و لحظه ای از تعداد زیادی وب کم، میکروفن و اشتراک گذاری تصویر دسکتاپ است. این امکانات درصد بالایی از پهنای باند و سی پی یو و رم سرور بیگ بلو باتن را اشغال می کنند. بنابراین توصیه ما این است که هنگام خرید سرور مجازی برای BigBlueButton، سراغ سرورهای ارزان قیمت نروید. بسیاری از شرکت ها تحت عنوان سرور بیگ بلو باتن ارزان، اقدام به ارائه سرویس آموزش مجازی می کنند اما همه این سرورها هنگام اشتراک همزمان صوت و تصویر دچار تاخیر و قطعی می شوند که عملا استفاده از سرویس کلاس مجازی را مختل می کنند.

 

علاوه بر پرسرعت بودن سرور بیگ بلو باتن،‌ باید به قابلیت اطمینان، ‌آپ تایم و پهنای باند دیتاسنتر سرور مجازی نیز دقت نمود. سرور مجازی بیگ بلو باتن شما باید روی دیتاسنترهای مختلف با کمترین زمان قطعی میزبانی شوند. همچنین پهنای باند رایگان و داخلی نیز یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید سرور مجازی باید به آن توجه کنید. با توجه به استفاده زیاد سیستم های آموزش آنلاین از پهنای باند دانش اموزان، سرور بیگ بلو باتن شما باید در دیتاسنترهای ایران با پهنای باند داخلی میزبانی شوند تا هزینه پهنای باند به کمترین میزان برسد.

 

پشتیبانی بیگ بلو باتن

همان طور که پیشتر به آن اشاره شد، سرویس بیگ بلو باتن روی لینوکس نصب و کانفیگ می شود. بنابراین وجود متخصصین لینوکس برای پشتیبانی بیگ بلو باتن بسیار ضروری است. این نکته در نصب و راه اندازی بیگ بلو باتن نیز مصداق دارد، چراکه افزایش سرعت تبدیل رکوردهای کلاس های ضبط شده و همچنین بهینه سازی بیگ بلو باتن برای افزایش ظرفیت کاربران همزمان، نیازمند تجربه و تخصص در زمینه لینوکس و کانفیگ سرویس های مربوط است. پس هنگام اجاره سرور بیگ بلو باتن حتما به زمینه کاری و تخصص شرکت ارائه دهنده دقت کنید.

 

ظرفیت بیگ بلو باتن

تعداد کاربران همزمان پشتیبانی شده در بیگ بلو باتن بستگی به منابع سرور مجازی (مانند سی پی یو، رم و پهنای باند) و همچنین اشتراکی یا اختصاصی بودن آن سرور دارد. توصیه ما این است که برای بیگ بلو باتن حتما از VDS یا سرور مجازی اختصاصی شرکت پیشگامان استفاده کنید و سراغ VPS یا سرور مجازی اشتراکی نروید. گرچه ظرفیت بیگ بلو باتن به تعداد کاربرانی که وبکم یا میکروفن خود را روشن کرده اند بستگی دارد، اما با استفاده معقول، یک سرور مجازی اختصاصی می تواند تا ۴۰۰ کاربر همزمان را ساپورت کند.

 

برای موسسات، مدارس و دانشگاه هایی که نیازمند ظرفیت بیشتری هستند، سرورهای بیگ بلو باتن کلاستر می شوند. کلاسترینگ سرورهای بیگ بلو باتن، علاوه بر افزایش ظرفیت سیستم، باعث می شود تا سیستم آموزش مجازی شما در برابر قطعی هم مقاوم شود. شرکت پیشگامان سرورهای کلاسترشده را روی دیتاسنترهای مختلف میزبانی می کند تا در صورت قطعی موقت یک سرور، سرورهای دیگر جای آن را پر کنند. ظرفیت نهایی بیگ بلو باتن بستگی به تعداد سرورهای کلاستر شده دارد و تا چند هزار کاربر را بصورت همزمان پشتیبانی می کند.

 

نصب و کانفیگ بیگ بلو باتن روی سرور خودتان

در صورتی که از قبل سرور خود را تهیه نموده اید یا موسسه شما دارای سرور محلی در مکان خودتان است، می توانید برای نصب، راه اندازی، بهینه سازی و کانفیگ https یا گواهینامه ssl اختصاصی بیگ بلو باتن با ما تماس بگیرید.

 

برگزاری سمینارهای مجازی

بصورت پیش فرض هر کلاس بیگ بلو باتن دارای محدودیت ۱۰۰ نفری است، اما شرکت پیشگامان برای برگزاری سمینارهای چند هزار نفره شما نیز راهکار دارد. با استفاده از خدمات بیگ بلو باتن پیشگامان، شما می توانید سمینارهای میزبانی شده خود را روی سرویس های پخش ویدیو مانند یوتوب و آپارات بصورت زنده برادکست یا پخش کنید. استفاده از این سرویس الزاما به معنی عمومی بودن سمینار شما نیست؛ با استفاده از یوتوب و آپارات میتوانید سمینارهای خود را به صورت خصوصی و فقط برای کاربرانی که رویداد شما را ثبت نام کرده اند استریم کنید.

 

هزینه سرور بیگ بلو باتن

هزینه های مربوط به سرور Big Blue Button شامل: اجاره ماهیانه سرور مجازی اختصاصی، هزینه نصب بیگ بلو باتن و همچنین هزینه کلاستربندی و نصب لودبالنسر Load Balancer (درصورت وجود) می باشد. برای اطلاع از قیمت ها و همچنین مشاوره برای انتخاب سرویسی که پاسخگوی نیازهای شما باشد با شرکت پیشگامان تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

تلفن های شرکت:

۰۲۱-۹۱۳۰۷۹۸۹

۰۵۱-۳۷۶۶۵۸۰۴

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *