Apple California

اپل هر ساله محصولات جدید خود، بخصوص آیفون، را در مراسم ماه سپتامبر خود رونمایی می کند. امسال هم طبق روال گذشته مراسم رونمایی از آیفون ۱۳ در ۱۴ ام سپتامبر پخش خواهد شد. خوشبختانه چند سالی است که اپل مراسم رونمایی از محصولات جدید خود را از یوتوب نیز پخش می‌کند. ویدیو پخش مستقیم مراسم سال ۲۰۲۱ اپل در پایین همین صفحه قرار داده شده تا بدون نیاز به مراجعه به سایت یوتوب بتوانید کنفرانس اپل را مشاهده کنید.

به نظر می‌رسد که امسال تغییرات اساسی در حوزه طراحی اپل واچ و ایرپاد داشته باشیم و آیفون ۱۳ با همان شکل و شمایل آیفون قبلی به بازار معرفی شود.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با هم ببینیم که آیا ممکن است اپل سورپرایز جدیدی برای‌مان داشته باشد یا خیر!

 

آیفون ۱۳ – طراحی‌ مشابه – دوربین بهتر

شایعات در مورد آیفون ۱۳ این‌طور به نظر می‌رسند که این محصول جدید اپل به احتمال بسیار زیاد طراحی‌ای شبیه به نسل قبلی خود یعنی آیفون ۱۲ خواهد داشت؛ هر چند که اگر از ناچ بالای صفحه خیلی راضی نیستید، ممکن است آیفون جدید بیشتر به مذاق‌تان خوش بیاید چرا که ناچ بالای صفحه به احتمال زیاد کوچک‌تر شده است. از دیگر تغییرات اصلی آیفون ۱۳ احتمالا نرخ بالاتر رفرش تصویر (refresh rate) خواهد بود.

صفحه نمایش همیشه روشن، رنگ‌های متنوع‌تر و البته تنوع کم‌تر در قسمت حافظه مواردی هستند که از آیفون‌های جدید انتظار داریم.

دوربین‌ آیفون‌های جدید به احتمال زیاد نقطه عطف مراسم امشب خواهند بود. عملکرد بهتر در قسمت دوربین اولترا واید، زوم اپتیکال بهتر برای ثبت ویدئو و همین‌طور حالت پرتره در قسمت ثبت ویدئو از مواردی هستند که احتمالا شاهد آن‌ها خواهیم بود.

 

اپل واچ سری ۷ – صفحه نمایش بزرگ‌تر – گوشه‌های صاف

با این‌که به نظر می‌رسد طراحی آیفون ۱۳ تغییر محسوسی نداشته است اما در مورد اپل واچ‌ سری ۷ این‌طور نیست. بنا به گزارش بلومبرگ، تغییرات در اپل واچ جدید شبیه به تغییراتی است که از آيفون ۱۱ به آيفون ۱۲ شاهد آن بودیم؛ یعنی صفحه نمایش و لبه‌های تخت‌تر.

به نظر می‌رسد اپل واچ جدید در اندازه‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متر روانه بازار شود و از پردازنده‌ای قوی‌تر نسبت به اپل واچ نسل قبلی برخوردار باشد. این طور که از شایعات پیدا ست اما بندهای اپل‌واچ احتمالا تغییری در اندازه نخواهند داشت.

در قسمت ویژگی‌های سلامتی اما شایعات ضعیفی وجود دارند که به اضافه شدن ویژگی‌هایی مانند اندازه‌گیری دمای بدن و اندازه‌گیری مقدار قند اشاره می‌کنند؛ هر چند که بعید است این آپشن‌ها را در اپل واچ ۷ ببینیم و احتمالا باید در اپل واچ نسل بعدی منتظر آن باشیم، اما هیچ چیز از اپل بعید نیست.

 

 

ایرپاد نسل ۳ با طراحی شبیه به ایرپاد پرو

اگر از طرفداران ایرپادهای اپل هستید احتمالا مراسم امسال برای‌تان جالب توجه خواهد بود چرا که بعد از مدت‌ها از معرفی ایرپاد نسل نو (ایرپاد ۲) و بعد از آن ایرپاد پرو، امسال شاهد معرفی ایرپادهای جدید خواهیم بود. این محصول نیز با احتمال زیاد از دسته محصولات انقلابی است! طراحی ایرپاد جدید احتمالا شبیه به ایرپاد پرو خواهد بود با این تفاوت که این نسل از ایرپاد سری قابل تعویض ایرپاد پرو را نخواهد داشت.

باتری ایرپاد ۳ نیز احتمالا پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت و بر اساس شایعات، ۲۰ درصد ظرفیت بالاتر را شاهد خواهد بود.

 

 

پخش زنده مراسم کنفرانس اپل

شروع پخش زنده کنفرانس رونمایی از محصولات اپل ساعت امشب ساعت ۹:۳۰ به وقت ایران شروع خواهد شد. رونمایی از آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷ و سری جدید ایر پاد تقریبا حتمی است. البته احتمال کمی هم وجود دارد که مک بوک های ۱۴ و ۱۶ اینچی M1 با حاشیه های باریک نیز در مراسم امشب رونمایی شوند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *