اSXSW، نشست سالانه فناوری، موسیقی و فیلم که در مرکز شهر آستین برگزار می شود، آخرین کنفرانس بزرگی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا یک هفته قبل از شروع آن لغو شد. این اولین بار در تاریخ 34 ساله این رویداد است که آن لغو می‌شود. این جشنواره قرار بود از 13 مارس تا 22 مارس برگزار شود، با این حال استیو آدلر، شهردار آستین امروز اعلام کرد، در میان تعداد فزاینده هشدارهای افراد شاخص و کناره‌گیری شرکت‌ها و افزایش نگرانی‌های بهداشت عمومی، این جشنواره دیگر برگزار نمی شود.

آدلر با اشاره به دستور اضطراری که جمعه پیرامون کروناویروس اعمال شد، گفت: “من فرمانی صادر کرده‌ام که عملا این فستیوال را کنسل میکند.” این تصمیم به طور حتم ضربات سنگینی به اقتصاد شهر خواهد زد، زیرا SXSW سالانه صدها میلیون دلار از طریق گردشگری، فروش بلیط و موارد دیگر درآمد کسب می کند. SXSW در ماه نوامبر گفت كه سال گذشته، این جشنواره 355.9 میلیون دلار برای شهر آستین به ارمغان آورد.

این شرکت خصوصی که SXSW را سازماندهی کرده است، اما هنوز جزئیات سیاست های بازپرداخت خود را جزیی نکرده است، در بیانیه ای که در توییتر و وب سایت خود منتشر کرده بود، این تصمیم را روشن کرد که این تصمیمی است که از سوی مقامات شهر آستین گرفته شده و از کنترل آن خارج است. با این وجود در نهایت این جشنواره ممکن است در اواخر سال جاری به نوعی یا شکل دیگری برگزار شود. در یادداشت کامل لغو، در وب سایت SXSW آمده است: “ما در حال بررسی گزینه هایی برای تنظیم مجدد این رویداد هستیم و در تلاشیم تا یک تجربه آنلاین مجازی SXSW را در اسرع وقت برای شرکت کنندگان در سال 2020 ، با شروع SXSW EDU فراهم کنیم.”

در هفته‌های منتهی به این رویداد، نگرانی‌ها در مورد اینکه آیا تصمیم هوشمندانه‌ای برای رهبران آستین و برگزارکنندگان جشنواره برای میزبانی SXSW ، وجود دارد که نزدیک به نیم میلیون نفر را به بخش متمرکز از مرکز شهر تگزاس بیاورد، افزایش پیدا می‌کند. اوضاع پیچیده‌تر شده است چرا كه تعداد مبتلایان ویروس کرونا در آمریكا در ایالت واشنگتن، جایی كه تاكنون حداقل 11مورد مرگ و میر گزارش شده است جهش پیدا كرد، و همینطور به سرعت در سایر نقاط كشور از جمله كالیفرنیا و نیویورك درحال گسترش است.

یک طومار در وب‌سایت Change.org که خواستار لغو این رویداد است، بیش از 55،000 بار امضا شده است، و افراد سرشناس مانند مدیر عامل توییتر، جک دورسی، پیش‌تر از این کار کنارکشیدند. آمازون، اپل و نتفلیکس گفتند که آنها دیگر پروژه‌های فیلم و تلویزیونی جدید را در این فستیوال برتر نمی‌کنند و همچنین شرکت‌های بی‌شماری- شرکت‌های فناوریFacebook ،TikTok ، LinkedIn، و Intel و سازمان‌های خبری مانند CNN و Mashable- از حضور رسمی در این جشنواره کنار کشیدند.

همه‌ی شرکت‌ها ملاحظات بهداشتی و سیاست‌های داخلی شرکت را در رابطه با محدودیت های مسافرتی غیرضروری برای کمک به کاهش ریسک کارمندان ذکر کردند. تعداد قابل توجهی از حاضران از جمله کارآفرین و نویسنده تیم فر ، و موسیقی دانانی چونBeastie Boys ، Ozzy Osbourne و Trent Reznor اعلام کرده بودند که دیگر نمی توانند در این جشنواره شرکت کنند. دیروز، Variety گزارش داد که سه گروه موسیقی بزرگ- Sony, Universal, and Warner Music- به کارمندان توصیه کرده اند که به این جشنواره سفر نکنند.

روز دوشنبه ، برگزارکنندگان SXSW گفتند که این رویداد به صورت عادی پیش می‌رود. آن‌ها در بیانیه ای به USA Today گفتند: “در نتیجه‌ی این گفتگو و توصیه‌های بهداشت عمومی آستین، رویداد 2020 با ‘ایمنی’ به عنوان اولویت اصلی در حال پیشبرد است.” وی گفت: “در مورد COVID-19 چیزهای زیادی وجود دارد که هنوز ناشناخته است، اما آنچه می دانیم این است که بهداشت شخصی از اهمیت اساسی برخوردار است. ما امیدواریم که مردم از علم پیروی کنند، به توصیه‌های سازمان‌های بهداشت عمومی عمل کنند و همچنان در فعالیت هایی که جهان ما را به هم وصل و یکپارچه می‌کند، شرکت کنند. این برنامه‌ی ما است.”

این شرکت همچنین در همان روز بیانیه‌ای از تعهد خود برای برگزاری این رویداد و همینطور لینک یک صفحه وب که شامل مقدمات جشنواره برای این رویداد و فهرستی از پرسش و پاسخ‌های رایج در مورد نگرانی های مختلف عمومی است را در توییتر به اشتراک گذاشت.

روز سه شنبه، این کنفرانس حتی سخنرانان اصلی دیگری از جمله بازیگران کریس ایوانز و کومیل نانجیانی را معرفی کرد.

اSXSW تازه ترین کنفرانس صنعت است که به دلیل نگرانی‌ها از COVID-19، بیماری ناشی از ویروس نوظهور کرونا، به تعویق افتاد یا لغو شد. The Game Developers Conference, Mobile World Congress, Facebook’s F8 developer conference, Google’s Cloud Next conference and I/O developer conference و تعداد بیشماری رویداد به همین ترتیب تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. برگزارکنندگان یا جلسات حضوری را به تعویق می اندازند، رویدادهای “مجازی” که بصورت آنلاین از طریق کنفرانس ویدئویی برگزار میشود جایگزین میشوند، یا به طور کامل لغو می‌شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *