بر اساس آماری که توسط Gate Trade از ۱۶۵۰ فعال ایرانی در زمینه بیت کوین جمع آوری شده، ۲۵ درصد آن‌ها درآمدی بین ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار در ماه دارند. طبق این آمار، سیر تحول در جامعه ی بیت کوین ایران بسیار زیاد بوده و سرمایه‌گذاری روی آن نیز به نظر منطقی می‌آید. درآمد ۳۵ درصد فعالان حوزه بیتکوین برپایه ماینینگ (mining) یا همان استخراج بیت کوین بوده و ۵۸ درصد دیگر براساس تجارت و خرید و فروش بیت کوین در شبکه‌های محلی است.

به گزارش کوین دسک (CoinDesk)، این مطالعات بیانگر رشد بالایی در صنعت استخراج بیت‌کوین است، تا جایی که ۷۰ درصد افراد فعال در این زمینه به یاد‌گیری‌های بیشتر در این حوزه علاقه نشان می‌دهند. همچنین ۶۰ درصد از فعالان بیت‌کوین اظهار داشتند که شرایط خارجی تا به اینجا تأثیری بر سرمایه‌گذاری آن‌ها نداشته است.

تقریباً ۲۵ درصد از ایرانی‌هایی که در زمینه بیتکوین فعالیت دارند، ۵۰۰۰ دلار سرمایه ارز دیجیتال در اختیار دارند که بیشتر آن نیز بیتکوین است. براساس مقایسه آماری که توسط CoinDesk به دست آمد و غالباً بر روی آمریکایی‌ها و جامعه‌ی اروپا تحقیق بوده، ایرانی‌ها سرمایه بیشتری بیتکوین در اختیار دارند.

اگرچه ۶۳ درصد شرکت کنندگان در این آمار بیشتر از ۵۰۰۰ دلار سرمایه در اختیار دارند، ایرانی‌ها در مقایسه مقادیر بسیار بیشتری از سرمایه شان را به این زمنیه اختصاص داده‌اند. برای نمونه، فقط ۱۴ درصد از این افراد سالانه بیشتر از ۱۰۰۰۰ دلار درآمد دارند. جیمی سانگ، توسعه‌دهنده بلاکچین، رشد بیت کوین را اینگونه توضیح می دهد: «با توجه به تاثیر نرخ تورم در کشورهای جهان سومی، به نظر می‌رسد که تقاضا برای ارزهای دیجیتال در این کشورها بیشتر از کشورهای جهان اول باشد».

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *