گیت (git) یک سیستم برای نسخه نویسی کد منبع است که به شما امکان تغییرات محلی و هم چنین ردیابی پروژه های در حال انجام را می‌دهد. هدف اصلی گیت مدیریت هرگونه پروژه و تغییرات مربوط به آن در طول مدت زمانی است که افراد مختلف بر روی آن کار میکنند. گیت به هماهنگی کار در بین اعضای یک تیم کمک کرده و پیشرفت کار را نیز در طول زمان به ما نشان می‌دهد. گیت می‌تواند هر اندازه پروژه ای را مدیریت کند و به کاربران اجازه می‌دهد بدون تاثیر بر روی کار یکدیگر کار کنند.

Gitlab‌ یکی از معروف ترین منابع رایگان دسترسی به گیت است. گیت لب با استفاده از امکاناتی نظیر مدیریت کد منبع، امکان نظارت و خصوصیات امنیتی ویژه، کاربران بسیاری را به سمت خود کشانده است. گیت لب به تیم ها کمک می‌کند تا چرخه ی عمر محصول را کاهش داده و بهره وری را افزایش دهند که نوبه خود برای مشتریان نیز ارزشمند است.

همانطور که می‌دانید چند روزی است که شرکت گیت لب در اقدامی ناگهانی و به دلیل تحریم های تجاری ایالات متحده، دسترسی برنامه نویسان ایرانی به این سرویس را قطع کرده است. حال راه حل چیست؟

توسعه دهندگان ایرانی اکنون به دنبال این هستند که با مسدود شدن گیت لب چه باید کرد؟

در واقع به نظر می‌رسد اقدام درست این باشد که برنامه نویسان ایرانی سعی کنند حتی با وجود فیلتر، با جامعه جهانی همراه باشند تا بتوانند با استفاده سیستم مشارکتی‌ای که در این پلتفرم ها وجود دارد، به پیشرفت خود و هر چه بهتر شناخته شدن جامعه آي تی ایران کمک کنند. در نهایت امر کاربران ایرانی نیز ترجیح می‌دهند هم چنان از این سرویس ها استفاده کرده و در پیشبرد پروژه های مختلف همکاری کرده و خودشان نیز پیشرفت کنند.

نکته جالب توجه این جا است که ما در شرکت پیشگامان سروری را به صورت لوکال برای راه اندازی گیت لب و به منظور انجام پروژه های داخلی شرکت راه اندازی کرده‌ایم و جدا از بحث همکاری در پروژه‌های جهانی و یادگیری بیشتر از آن ها که هم اکنون برای ما ایرانی ها محدود شده است، باز هم قادر هستیم با استفاده از گیت‌لب به صورت لوکال، روند انجام پروژه های داخلی شرکت را ببینیم و از سرویس های مختلف این پلتفرم به صورت داخلی استفاده کنیم.

شما نیز اگر علاقه مند هستید که یک گیت لب به صورت لوکال برای خودتان داشته باشید تا اگر بر روی پروژه‌ای در حال کار هستید، تیم‌تان نیز بتوانند در آن مشارکت کند و یا حتی چندین تیم تشکیل داده و هر کدام بر روی پروژه ای مشغول کار شوند می‌توانید با استفاده از سرویس های ما یک سرور لینوکسی مخصوص برای گیت لب اجاره کرده و در آن گیت لب را نصب کنید. اگر برای مراحل نصب نیز به مشکل خوردید، تیم پیشگامان همواره و به صورت ۲۴/۷ آماده است تا شما را راهنمایی کند.

در صورت نیاز می‌توانید برای اطلاع از شرایط سرور و راه اندازی گیت لب با کارشناسان ما در پیشگامان گسترش متن‌باز در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *