در سال‌های گذشته نام اپل بیش از پیش با حریم شخصی و امنیت اطلاعات در فضای مجازی گره خورده است. در همین راستا در کنفرانس WWDC 2019 اپل از ابزار جدید ورود به سایت (single sign-on یا SSO) خود به نام Sign In with Apple رونمایی کرد. این ابزار به گونه‌ای طراحی شده تا احراز هویت کاربران را بدون به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی آن‌ها انجام دهد. این قابلیت جدید برای لاگین کردن به سایت‌ها در وب و همچنین در اپلیکیشن‌ها در دسترس خواهد بود. برخلاف رقبای اصلیِ «لاگین با اپل»، یعنی گوگل و فیسبوک، ابزار اپل کم‌ترین اطلاعات را به سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها می‌دهد؛ این در حالی است که لاگین‌های گوگل و فیسبوک شما را به پروفایل تبلیغاتی بزرگی منتسب می‌کنند.

سیستم اپل، در هر لاگین یک ایمیل ناشناس جدید برای شما می‌سازد و آن را به ایمیل اصلی شما متصل می‌کند. بنابراین رهگیری اطلاعات شما توسط شرکت‌های ثالث بسیار دشوارتر می‌شود. همچنین، با توجه به اینکه اتصال شما به هر سایت یا اپلیکیشن بوسیله یک ایمیل رندوم صورت می‌گیرد، برای قطع ارتباط با هر سایت، کافی است ایمیل تصادفی مربوط به آن سایت را پاک کنید.

هنوز مشخص نیست که اپل چگونه می‌خواهد از این سیستم جدید درآمد کسب کند اما مشخص است که این سیستم ضربه سختی به فیسبوک و گوگل خواهد زد که با جمع‌آوری اطلاعات برای تبلیغات هدفمند، درآمد هنگفتی به دست می‌آورند. گرچه در این سیستم نیز اطلاعات کاربران در اختیار اپل خواهد بود، اما کاربران اعتماد بیشتری به اپل دارند تا شرکت‌های گوگل و فیسبوک که با مدل تجاری تبلیغاتی کار می‌کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *