گرچه در سال‌های اخیر آمازون نام الکسای خود را میان دستیارهای هوشمند خانگی تثبیت کرده است، اما به نظر نمی‌رسد رقابت آسانی با گوگل داشته باشد.  با توجه به اینکه اکثر محصولات می‌توانند از هر دو دستیار هوشمند گوگل و آمازون پشتیبانی کنند، محصولات زیادی به صورت انحصاری از الکسا پشتیبانی نمی‌کنند؛ چراکه هیچ یک از تولیدکنندگان نمی‌خواهند بازار مشتریانی را که از سرویس‌های گوگل استفاده می‌کنند، از دست بدهند.

از طرف دیگر گوگل حضور چشمگیری در نمایشگاه CES داشته است. حتی در باجه‌های شرکت‌های دیگر هم، کارمندان گوگل با لباس‌های مخصوص امکاناتی که دستیار گوگل می‌تواند برای برنامه‌های شرکت‌های ثالث مهیا کند را توضیح می‌دادند. همچنین گوگل از سرویس جدید ترجمه همزمانِ دستیار هوشمند خود رونمایی کرد؛ این مترجم به صورت آزمایشی در هتل‌هایی در لاس‌وگاس، نیویورک و سان‌فرانسیسکو در حال بهره‌برداری است.

این در حالی است که حضور آمازون در CES جزئی به نظر می‌رسید. آمازون فقط دو باجه داشت که هیچکدام آمادگی لازم برای نمایش ویژگی‌های سرویس‌های جدید آمازون، آمازون کی (Key) و رینگ (Ring)، را نداشتند. البته آمازون معتقد است که مشتریان به کمپین‌های تبلیغاتی اهمیتی نمی‌دهند و این گوگل است که نیاز به این تبلیغات دارد زیرا آمازون جای خود را در خانه‌های هوشمند تثبیت کرده است و نیازی به اثبات خود ندارد. البته اگر دستیارهای گوگلی که به صورت پیش‌فرض روی دستگاه‌های اندروید نصب است را در نظر بگیریم، گوگل ۱۰ برابر آمازون مشتری دارد.

با این اوصاف، پیشگامی آمازون در صنعت خانه‌های هوشمند مثل گذشته قاطع نیست زیرا شرکت‌های ثالث دستیار مورد علاقه‌ای نداشته و محصولات خود را برای هر دو دستار هوشمند آمازون و گوگل طراحی می‌کنند. بنابراین پیشگامی اولیه آمازون چندان مهم به نظر نمی‌رسد چراکه رقابت تازه آغاز شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *