گوگل عصر جمعه مقاله‌ای با مضمون روشن شدن وضعیت همکاری این شرکت با هوآوی منتشر کرد، سال گذشته دولت ایالات متحده شرکت‌های آمریکایی را از همکاری با سازنده سخت‌افزارهای چینی منع کرد. گوگل طبق این شرایط، از همکاری کردن با شرکت Huawei در ساخت مدل‌های آینده و یا ارائه برنامه‌هایی مانند Gmail، ِYoutube ، Google Maps ، برای دستگاه‌های ساخت این شرکت منع شده است.

براساس منابع خبری موجود هنوز کاملاً مشخص نیست که بین این دو شرکت چه ارتباطی برقرار خواهد بود و یا اینکه دقیقاً چه محصولات و نرم افزارهایی شامل این تحریم تجاری می‌شوند. طی این مقاله نظرات گوگل در مورد هوآوی روشن خواهد شد و این موضوع که آیا هواوی تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده محسوب می‌شود نیز توسط سازمان‌های اطلاعاتی و قانون‌گذاران این حوزه در حال بررسی است.

تریستان استروسکی، مسئول حقوقی اندروید و گوگل پلی در این باره میگوید: تمرکز ما محافظت از امنیت کاربران گوگل در مورد میلیون‌ها دستگاه موجود هواوی در سراسر جهان است. در ادامه می‌گوید: ما همچنان مطابق با قوانین دولت به همکاری با هواوی در جهت به روزرسانی های امنیتی و برنامه‌های موجود گوگل ادامه می‌دهیم و تا زمانی که مجاز باشیم نیز به این کار ادامه خواهیم داد.

محصولات هوای که در تاریخ ۱۶ می یا قبل از آن منتشر شده باشد ممکن است همچنان به روزرسانی های موجود را دریافت کنند، اما تمام دستگاه‌های بعد از آن تاریخ به لحاظ دریافت هرگونه پشتیبانی و برنامه نامشخص تلقی خواهند شد، چرا که گوگل نتوانسته این دستگاه‌ها را از طریق بررسی‌های امنیتی خود مورد تحلیل قرار دهد. اما گوگل برای مشتریان محصولات جدید هوای نیز هشدار داده است که سعی نکنند اپلیکیشن‌های مربوط به گوگل را از طریق وسایل غیر قابل اعتماد استفاده کنند زیرا این شرکت نمی‌تواند تضمین کند که آن‌ها به لحاظ وجود بد افزار در چه وضعیتی قرار دارند.

گوگل همچنان که تلاش می‌کند از سمت و سوی سیاسی این ماجرا اجتناب کند، در تلاش است کاربران را متقاعد کند که از راه‌های متفرقه برای دسترسی به اپلیکیشن های گوگل استفاده نکنند. مسئول حوزه حقوقی گوگل پلی در انتها می‌گوید: برای اینکه اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما پوشش‌های موجود را دریافت می‌کند، برنامه Google Play را باز کنید، بر روی منو ضربه بزنید و بعد از آن به قسمت تنظیمات بروید، و در آنجا خواهید دید که آیا دستگاه شما دارای مجوزهای امنیتی ما هست یا خیر.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *