طبق گزارش اخیر گروه بین‌المللی حریم خصوصی (Privacy International – PI) نرم‌افزارهای اندرویدی بعضی از شرکت‌های مهم، مانند دولینگو و یلپ (Yelp) هنوز اطلاعات گوشی‌های کاربران را به صورت مستقیم به فیسبوک ارسال می‌کنند. ارسال این اطلاعات، حتی اگر حساب کاربری فیسبوک نداشته باشید یا وارد حساب کاربری خود نشده باشید نیز انجام می‌شود. به غیر از اپلیکیشن‌های مذکور، دو برنامه اسلامی، یک برنامه مسیحی و یک برنامه جستجوی مشاغل به نام Indeed نیز اطلاعات مشابهی را به فیسبوک ارسال می‌کنند. این اطلاعات می‌تواند برای شناسایی افراد هنگام گشت و گذار در این شبکه اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

هنوز مشخص نیست که این داده‌ها دقیقا شامل چه نوع اطلاعاتی هستند اما احتمالا شامل شناسه‌های اختصاصی باشد که به فیسبوک در رهگیری افراد در سرویس‌های مختلف خود کمک خواهد کرد.

طبق گزارش اولیه این گروه که در دسامبر سال گذشته منتشر شد، فیسبوک به طور معمول کابران خود و حتی کسانی که حساب کاربری فیسبوک ندارند را با ابزارهای تجاری خود (Facebook Business Tools) رهگیری می‌کند. این عمل توسط توسعه‌دهندگانِ برنامه‌های موبایل و بوسیله کیت توسعه نرم‌افزار فیسبوک (SDK) صورت می‌گیرد. بعد از انتشار این گزارش، بسیاری از برنامه‌های اندورید مانند اسپاتیفای و اکثر برنامه‌های iOS ارسال اطلاعات را متوقف کردند. در هر صورت، برنامه‌های دولینگو، یلپ و بسیاری برنامه‌های دیگر که تعداد دقیق آن‌ها مشخص نیست، هنوز ارسال اطلاعات به فیسبوک را متوقف نکرده‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *