پیشگامان

نوسانات قیمت بیتکوین

گرچه قیمت بیت کوین در ماه اخیر بسیار کاهش داشته و از بالاترین قیمت در سال ۲۰۱۹ به حدود ۸۰۰۰ دلار سقوط کرده است، اما به طور کلی در سال ۲۰۱۹ بیشترین بازگشت سرمایه را داشته است. قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۹ حدودا ۲ برابر شد که نشان از سود ۱۰۰٪ دارد که از میزان سود بازار سهام و افزایش قیمت طلا نیز بیشتر بوده است. گرچه برخی از فعالان این حوزه افزایش قیمت بیت‌کوین به ۱۳۰۰۰ دلار را تا پایان سال میلادی پیشبینی کرده‌اند،‌ اما با توجه به ریسک بالای سرمایه گذاری در ارزهای مجازی، نمی‌توان به پیشبینی‌های قیمت این ارزها اعتماد کرد.

خروج پی‌پل از اتحادیه لیبرا

در ماه‌های اخیر شاهد مخالفت‌های سازمان‌های زیادی با ارز مجازی فیسبوک بودیم. طبق آخرین اخبار، پی پل اولین شرکتی است که از اتحادیه ارز دیجیتال لیبرا خارج شده است. پی پل طی اعلامیه‌ای، ضمن خروج از این اتحادیه، تاکید کرد که فیسبوک یکی از همکاران بزرگ پی پل است و همکاری پیل پل با فیسبوک در زمینه‌های دیگر ادامه خواهد داشت.

مخالفت تیم کوک با ارز فیسبوک

تیم کوک، مدیر عامل اپل،‌ در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا اپل هم به فکر تولید ارز دیجیتال اپل است، پاسخ منفی داد. تیم کوک در پاسخ به این سوال گفت تولید پول از وظایف اصلی دولت‌ها است و شرکت های خصوصی نباید در تولید آن نقش داشته باشند؛ اعضای دولت منتخبین و نمایندگان مردم هستند اما شرکت های خصوصی را مردم انتخاب نمیکنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *