اپل واچ نه تنها سال گذشته پرفروش ترین اسمارت واچ سال بود بلکه صنعت ساعت‌سازی سوییس را نیز به نوعی شرمنده کرد، مطابق با بررسی های Strategy Analytics اپل در سال ۲۰۱۹، ۳۱ میلیون اپل واچ تحویل مشتریان خود داده است، که نسبت به سال قبل‌تر رشد ۳۶ درصدی داشته است!

همچنین بررسی ها نشان میدهد که صنعت ساعت‌سازی سوییس که شامل برندهایی مثل Swatch و Tag Heuer است، تنها ۲۱.۱ میلیون دستگاه تحویل مشتریان داده‌اند که این عدد یک کاهش ۱۳ درصدی است.
لازم به ذکر است در حالی که اپل فروش ۳ ماهه ی اول خود را در نظر نمیگیرد، Strategy Analytics این آمار ها را از شرکای فروش اپل و سایر فروشندگان جمع میکند تا به تخمین فروش اپل برسد.

Neil Mawtson مدیر اجرایی در این شرکت میگوید : ساعت‌های آنالوگ در بین خریداران مسن محبوب است، اما جوان‌ها به سمت ساعت‌های هوشمند میروند.

همچنین Steven Waltzer یکی از آنالیزورهای این شرکت میگوید : ساعت‌های سنتی سوییسی مثل Swatch و Tissot در جنگ بین اسمارت واچ ها در حال شکست هستند،
اپل واچ به طور واضح یک محصول بهتر برای عرضه شدن بین قشر جوان است که از طریق کانال‌های خرده فروشی عمیق‌تری بین جوانان نفوذ بسیاری داشته است و فرصت برای کمپانی های سوییسی در حال از دست رفتن است.

اپل واچ سال‌ها است که در صدر جدول بازار ساعت‌های هوشمند قرار دارد و یکبار در سال ۲۰۱۷ نیز در فروش ۳ ماه اول خود از رقیبان سوییسی خود موفق تر ظاهر شد، اما این اولین بار است که به طور کامل از رقیب آنالوگ خود پیشی میگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *