بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی شرکت KGI Securities که قبلاً هم در زمینه ی پیش‌بینی محصولات اپل پیشتاز بوده، این کمپانی قرار است برای اولین بار از لپ تاپ هایی با پردازنده ی ARM و بدون پردازنده ای از اینتل پرده بردارد.

این شرکت که معمولاً قبل از تولید محصولات توسط اپل روند تولید و عرضه ی آن را به درستی پیش‌بینی می‌کند،‌ می‌گوید که مک بوک جدید تا ۱۲ الی ۱۸ ماه آینده به بازار عرضه می‌شود و دارای پردازنده داخلی است که توسط اینتل تولید نشده است. اگر چه این شرکت پیش‌بینی مشابهی در سال ۲۰۱۸ نیز انجام داد، اندکی پس از آنکه سلسله گزارش‌های خبری منتشر شده برای اولین بار گفت اپل در نظر دارد از معماری ARM برای پردازنده های خود استفاده کند.

اپل تاکنون هیچ‌گاه از نیت خود بر رها کردن پردازنده های اینتل را به طور کامل تأیید نکرده است اما پست‌های شغلی و استخدام‌های کلیدی آن در طی چند سال گذشته این نوید را می‌دهد که اهداف این شرکت برای ساخت تراشه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های مختص این شرکت جدی به نظر می‌رسد.

اپل از این طریق می‌تواند وابستگی خود به شرکت‌های ثالث را کاهش دهد و همانند کاری که با تراشه های iPad، iPhone و Watch خود انجام داد، لپ تاپ های خود را نیز به این تراشه ها مجهز کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *