جدال لفظی اسپاتیفای و اپل در هفته گذشته به اوج خود رسیده است، به طوریکه اسپاتیفای در آخرین بیانیه خود اپل را به انحصارطلبی متهم کرده و گفته واکنش اپل به دادخواستش مطابق با انتظار اسپاتیفای بوده است. اسپاتیفای در اعتراض رسمی خود به اتحادیه اروپا در چهارشنبه گذشته، مدعی شده که اپل در سرویس اپ استور اقدامات ناعادلانهای در برابر اسپاتیفای اتخاذ کرده است. در این دادخواست، اسپاتیفای بیشترین تاکید را روی ۳۰ درصد سهم اپ استور از پرداختهای درون برنامهای داشته و این تعرفه را طرحی برای جلو انداختن اپل موزیک از اسپاتیفای اعلام کرده است. با توجه به اینکه خود اپل نیازی به پرداخت این ۳۰ درصد تعرفه ندارد، رقابتِ اسپاتیفای در زمینه قیمت را بسیار سخت کرده است.
اپل در پاسخ اعلام کرده است که اسپاتیفای میخواهد تمام مزایای برنامههای رایگان را، بدون اینکه رایگان باشد، داشته باشد. همچنین تعرفه اپ استور در سال اول ۳۰ درصد است و از سال دوم به ۱۵ درصد کاهش مییابد. علاوه بر این، فقط بخش کوچکی از کاربران اسپاتیفای از طریق اپ استور پرداختهای خود را انجام میدهند. اسپاتیفای هم در پاسخ اعلام کرده که مشکل اصلی با اپل این است که آنها مشتریان اسپاتیفای را مشتریان خودشان میدانند و نه مشتریان اسپاتیفای.
این در حالی است که در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ اسپاتیفای تقریبا روزی ۳.۷ میلیون دلار ضرر داده است.
10 years ago, on October 7, 2008, Spotify launched its service. Where are they after a decade? Check out how much money Spotify loses each day—almost $4 million and getting worse. This is the same company record labels rely on to pay their own bills. What could possibly go wrong? pic.twitter.com/QeNkd6ZY0N
— Ted Gioia (@tedgioia) October 5, 2018
چهارشنبه گذشته نشریه وال استریت ژورنال اعلام کرد که کمیسیون اتحادیه اروپا شکایت اسپاتیفای را دریافت کرده و درحال بررسی آن است.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.