در سال‌های اخیر، تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل از ابزارهای پیشرفته‌ای برای حفاظت از گوشی‌های موبایل استفاده کرده‌اند. حسگرهای اثر انگشت و تشخیص چهره از جمله این ابزارها هستند. اما هنوز هر از چند گاهی راهکارهایی برای گول زدن این سنسورها منتشر می‌شود. در همین راستا، اخیرا یکی از کاربران سامسونگ توانست با چاپ سه بعدی اثر انگشت خود، فقط در ۱۳ دقیقه حسگر اثر انگشتِ جدیدترین گوشی سامسونگ، یعنی گلکسی اس ۱۰ را گول بزند.

این کاربر که دارک‌شارک نام دارد، در پست خود در سایت Imgur مراحل انجام کارش را توضیح داده است. در اولین مرحله، از اثر انگشت خود روی یک بطری شیشه‌ای عکس گرفته و آن را در فوتوشاپ پردازش می‌کند. سپس با استفاده از یک مدل در 3ds Max این عکس را به نسخه سه بعدی تبدیل می‌کند. در آخر هم بعد از ۱۳ دقیقه کار پرینت به پایان می‌رسد و می‌تواند گوشی ساموسنگ خود را آنلاک کند.

I attempted to fool the new Samsung Galaxy S10’s ultrasonic fingerprint scanner by using 3d printing. I succeeded.

این در حالی است که سامسونگ در گوشی گلکسی اس ۱۰ از حسگر آلتراسونیک استفاده کرده که قرار بوده سخت‌تر از حسگرهای پیشین فریب بخورد. همانطور که این کاربر در پست خود نوشته، کل پروسه‌ی عکسبرداری و پردازش تصویر را می‌تواند در ۳ دقیقه انجام دهد. با توجه به اینکه اثر انگشت شما از قبل روی گوشی وجود دارد و اکثر برنامه‌های کاربردی و حتی بانکی فقط با حسگر اثر انگشت کار می‌کنند، اگر کسی گوشی شما را بدزدد، می‌تواند فقط در ۱۵ دقیقه به همه‌ی اطلاعات شما از جمله حساب‌های بانکی، دسترسی داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *