یک سال پس از تولید موفق پرچمدار P20، هواوی مجددا به پاریس پایتخت فرانسه برگشته تا از پرچمدار P30 رونمایی کند. هواوی در توییتی که امروز منتشر کرد، تاریخ رونمایی گوشی جدید خود را ۲۶ مارچ، یعنی کمتر از یک ماه دیگر اعلام کرده است. هواوی همراه با این توییت، عکس‌هایی زوم شده از برج ایفل، کلیسای نوتردام و طاق پیروزی نیز منتشر کرده است. به نظر می‌رسد این عکس‌ها اشاره‌ای به قابلیت‌های تصویربرداری دوربین جدید گوشی هواوی P30 داشته باشد.

این در حالی است که بنیانگذار هواوی در اولین مصاحبه خود بعد از دستگیری دخترش، گفته هواوی مهم‌تر و بزرگ‌تر از آن است که از بین برود. او در این مصاحبه، که با بی بی سی انجام شده است، اعلام کرد که اتهامات و کیفرخواست‌های دولت آمریکا برای شکست هواوی کافی نیستند. دختر بنیانگذار هواوی در کانادا و به درخواست آمریکا دستگیر شد؛ دولت آمریکا تقاضای استرداد او را دارد تا در دادگاه از اتهامات خود دفاع کند.

هواوی در ایالات متحده تحت بازرسی‌های موشکافانه‌ای قرار دارد، مقامات آمریکایی هم بارها از امکان فعالیت‌های جاسوسی دولت چین بوسیله تجهیزات هواوی ابراز نگرانی کرده‌اند. همچنین انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، طی یک فرمان اجرایی فروش تجهیزات هواوی در آمریکا را محدود کند.

علاوه بر این، سازمان‌های امنیتی بریتانیا هم اعلام کرده‌اند که استفاده از تجهیزات 5G هواوی یک ریسک امنیت سایبری به شمار می‌آید. با توجه به اینکه بریتانیا تنها کشور اروپایی است که در اتحادیه اطلاعاتی فایو آیز (شامل ۴ کشور دیگر: آمریکا، کانادا، نیوزیلند و استرالیا) حضور دارد، تصمیمات این کشور بر سایر کشورهای اروپایی نیز تاثیرگذار خواهد بود زیرا بریتانیا به اطلاعاتی دسترسی دارد که بقیه کشورهای اتحادیه اروپا ندارند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *