طبق تازه‌ترین گزارش بلومبرگ در بخش امنیت فناوری اطلاعات، اپراتور ودافون ایتالیا درهای پشتی (بک‌دور) در تجهیزات شبکه هواوی کشف کرده است؛ این روزنه‌های امنیتی به این شرکت چینی اجازه می‌داد به شبکه خانگی کاربران و همچنین شبکه خط ثابت ودافون دسترسی داشته باشد. این آسیب‌پذیری‌های امنیتی در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ در روترهای اینترنت هواوی و همچنین تجهیزات هواوی در زیرساخت اپراتور ودافون کشف شده بود. در گزارش بلومبرگ آماده است که این آسیب‌پذیری‌های شبکه، در سال‌های بعد از ۲۰۱۲ و در زیرساخت‌های شبکه این اپراتور در کشورهای انگلیس، آلمان، اسپانیا و پرتغال نیز وجود داشته است.

بر اساس این گزارش، ودافون به علت ارزان بودن تجهیزات شبکه هواوی نسبت به رقبا، از آن‌ها استفاده می‌کرده و به دلیل اینکه جایگزینی آن‌ها پس کشف آسیب‌پذیری‌های امنیتی، بسیار گران تمام می‌شد، به استفاده از آن‌ها ادامه داده بود. گرچه هواوی اعلام کرده است که در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ ودافون را در جریان این آسیب‌پذیری قرار داده بود، اما بسیاری از خصوصیات درهای پشتی را می‌توان در این آسیب‌پذیری‌ها یافت. ظاهرا ودافون سرویس تل‌نت (telnet) را منشا این آسیب‌پذیری‌ها تشخیص داده بود، اما هواوی با این استدلال که از سرویس تل‌نت برای تنظیم تجهیزات از راه دور (ریموت) نیاز دارد، از غیر فعال کردن آن سرباز زده بود.

از ژانویه امسال، ودافون استفاده از تجهیزات شبکه هواوی در زیرساخت خود را به تعلیق درآورده است. ودافون، علت این تعلیق را نگرانی‌های کشورهای مختلف جهان درباره امنیت اطلاعات تجهیزات شبکه هواوی و امکان دسترسی دولت چین به آن‌ها عنوان کرده و اعلام کرده است که این تعلیق می‌تواند منجر به تعویق پیاده‌سازی شبکه‌های نسل پنجم (5G) تلفن همراه گردد. نگرانی‌های اخیر از امنیت تجهیزات شبکه باعث شده است تا بسیاری از کشورها استفاده از تجهیزات هواوی را ممنوع کنند. این کشورها یک سوم «تولید ناخالص داخلی» جهان را تشکیل می‌دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *