از نسخه بعدی اندروید، گوگل بعضی از پچ‌ها و آپدیت‌های امنیتی اندروید را از طریق مارکت خود، یعنی گوگل پلی استور منتشر خواهد کرد. در این صورت، به روزرسانی های امنیتی بسیار سریع‌تر از حالت کنونی برای کاربران ارسال می‌شود. در حال حاضر، از زمان تولید پچ‌های امنیتی توسط گوگل تا انتشار آن توسط تولیدکنندگان گوشی همراه اندروید، مانند سونی و سامسونگ، پروسه‌ای طولانی مدت وجود دارد. گرچه طبق این گزارش، این پروسه برای همه‌ی آپدیت‌ها از بین نمی‌رود، اما روند انتشار بسیاری از آپدیت‌های امنیتی را کوتاه می‌کند.

این قابلیت جدید، پروژه مین‌لاین (Project Mainline) نام داشته و بخشی از اندروید Q (دهمین نسخه از سیستم عامل اندروید) خواهد بود. این ویژگی به گوگل اجازه می‌دهد تا برخی از بروزرسانی‌های امنیتی اندروید را از طریق پلی استور، که تقریبا روی هر گوشی اندرویدی خارج از کشور چین وجود دارد، منتشر کند. البته این سیستمِ بروزرسانی قادر به آپدیت کردن کل سیستم نیست و فقط محدود به ۱۲ ماژول است. گرچه ممکن است این راهکار برای آپدیت کردن گوشی‌های اندرویدی، جزئی به نظر برسد اما گوگل را قادر می‌سازد تا باگ‌های کوچک و باگ‌های جدی بالقوه را در اسرع وقت برطرف کند.

پروژه «مین لاین» مدیون پروژه تربل (Project Treble) است که دو سال پیش همراه با اندروید اوریو معرفی شد. این پروژه با جداسازی اجزای لایه‌های پایین سیستم، وابستگی آن‌ها به یکدیگر را کمتر کرد، که در نهایت منجر به افزایش سرعت در انتشار آپدیت‌های اندروید شد. اندروید Q و ویژگی‌های جدید آن، که در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل رونمایی شد، فعلا در ورژن بتا است و نسخه اصلی آن پاییز امسال منتشر می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *