اگر از لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو اپل استفاده می‌کنید، حتی اگر لپ‌تاپ خودتان خراب نشده باشد، قطعا در مورد مشکل و خرابی کیبوردهای آن شنیده‌اید. نسل جدید کیبورد‌های مک بوک، موسوم به کیبورد باترفلای (پروانه‌ای) از سال ۲۰۱۶ برای کاهش قطر مک‌بوک در این لپ‌تاپ‌ها استفاده شدند. از آن موقع تا سال ۲۰۱۸، اپل سه نسل از این صفحه کلیدها منتشر کرده بود، اما هیچ کدام از این کیبوردها مشکلات را به صورت کامل رفع نکردند. این مشکلات شامل این موارد هستند: نخوردن دکمه کیبورد، چند بار خوردن دکمه کیبورد و چسبیدن دکمه کیبورد.

حالا با معرفی مک‌بوک پرو های جدید در سال ۲۰۱۹، اپل اعلام کرده که با استفاده از مواد جدید، مشکلات کیبورد را تا میزان زیادی برطرف کرده است. اما جالب اینجاست که در برنامه گارانتی اپل برای جایگزینی کیبوردهای خراب، مک بوک پرو ۲۰۱۹ که فقط چند روز از انتشار آن می‌گذرد هم وجود دارد! سوالی که پیش می‌آید این است که اگر نسل جدید مک بوک پرو مشکل کیبورد باترفلای را حل کرده است، پس چرا این لپ تاپ هم در لیست جایگزینی کیبوردهای خراب اپل قرار دارد؟

البته این مک‌بوک‌ها باید ماه‌ها استفاده شوند تا بتوان در مورد عملکرد صفحه کلید باترفلای نسل ۴ نتیجه‌گیری کرد. اما به نظر می‌رسد اپل برای اینکه فروش مک‌بوک‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ کاهش پیدا نکند، کیبورد مک بوک های ۲۰۱۹ را ۱۰۰٪ تضمین نکرده است. اگر اپل به صورت قطعی اصلاح کیبوردهای مک‌بوک پرو جدید را اعلام می‌کرد، رغبت کاربران برای خرید مک‌ بوک های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ به شدت کم می‌شد. ولی حالا اپل با گنجاندن مک بوک ۲۰۱۹ در لیست گارانتی کیبورد، به نحوی اعلام کرده که این کیبوردها به ندرت خراب می‌شوند، اما اگر این اتفاق بیفتد، اپل تا ۴ سال از تاریخ خرید، کیبوردهای شما را به رایگان تعویض می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *