به گزارش بی‌بی‌سی، فیسبوک در ابتدای سال ۲۰۲۰ از ارز مجازی خود رونمایی خواهد کرد. جزئیات این رمزارز تابستان امسال منتشر خواهد شد. این ارز مجازی فعلا در فیسبوک با نام گلوبال کوین (GlobalCoin) شناخته می‌شود. پیشبینی می‌شود که گلوبال کوین در ابتدا در چندین کشور منتشر شود و به کاربران این اجازه را بدهد تا بدون داشتن حساب بانکی پرداخت‌های خود را انجام دهند.

به نظر می‌رسد مشکلات و رگولاتوری‌های زیادی در مسیر انتشار ارز مجازی فیسبوک قرار داشته باشد. طبق گزارش‌ها، مارک زاکربرگ برای بررسی نقاط قوت و ضعف رمزارز گلوبال کوین با رییس بانک انگلیس ملاقات کرده است. البته به نظر می‌رسد فیسبوک در بازار هند کار سخت‌تری در پیش داشته باشد چراکه دولت هند رابطه خوبی با ارزهای مجازی مانند بیت کوین و اتریوم ندارد. با توجه به تعداد کارگران هندیِ خارج از هند، فیسبوک امیدوار است تا با راه‌اندازی امکان پرداخت از طریق واتساپ، بازار وسیع حواله ارز از خارج به داخل هند را در دست بگیرد.

در سال ۲۰۱۷ با افزایش قیمت بیت کوین به شش هزار دلار، تب ارزهای مجازی به شدت زیاد شد. به طوری که قیمت بیت کوین تا ۱۷ هزار دلار هم بالا رفت. حالا با سرمایه گذاری بیت کوین در این زمینه، بیشبینی می‌شود دوباره شاهد افزایش قیمت ارزهای مجازی باشیم.

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] از گزارش‌های غیر رسمی بسیاری که در سال جاری در مورد کریپتوکارنسی یا همان رمز […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *