طبق اعلام روزنامه تایمز بریتانیا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) طی گزارشی به همتایان خود در کشورهای استرالیا،‌ نیوزلند و بریتانیا،‌ از کمک کمیسیون امنیت ملیِ حذب کمونیست چین به شرکت هواوی پرده برداشته است. طبق این گزارش، ارتش آزادی‌بخش خلق و یک شبکه اطلاعاتی ملیِ دیگر هم به شرکت هواوی کمک مالی کرده‌اند.

بر این اساس، جزئیات گزارش مذکور فقط با بعضی از مقامات بلند مرتبه بریتانیا، که رابطه نزدیکی با آمریکا دارند، در میان گذاشته شده بود. شرکت هواوی که دائما رابطه با دولت چین را تکذیب می‌کند، این بار هم این گزارش را اتهاماتی بی‌اساس خوانده و از اظهار نظر خودداری کرده است. سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده همیشه نسبت به شرکت‌های چینی (مانند هواوی و ZTE) سوءظن داشته و از نفوذ دولت چین در این شرکت‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات ابراز نگرانی کرده‌اند. با شروع انتقال شبکه‌های مخابراتی به نسل پنجم شبکه تلفن همراه و امید هواوی برای تصاحب بخشی از بازار آن، این نگرانی‌ها در سال‌های اخیر بیشتر شده است.

دولت آمریکا در سال‌های اخیر محدودیت‌های زیادی، از جمله ممنوعیت فروش بعضی از محصولات این شرکت‌ها، وضع کرده و تلاش‌هایی هم برای منصرف کردن اروپا از استفاده از تجهیزات این شرکت‌ها انجام داده است. هواوی همیشه این اتهامات را رد کرده و آن‌ها را ناشی از انگیزه‌های سیاسی می‌داند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *