گوگل که از سال ۲۰۱۴ با خرید کمپانی نِست وارد عرصه امنیت خانگی شده است، در اوایل ماه جاری اعلام کرد که کاربران دستگاه‌های هشدار و امنیت خانگی نِست می‌توانند با آپدیت کردن دستگاه خود از دستیار هوشمند گوگل استفاده کنند. این در حالی است که وجود میکروفن در این دستگاه‌ها توسط گوگل اعلام نشده بود و دفترچه راهنما و مشخصات فنی دستگاه نیز هیچ اشاره‌ای به وجود میکروفن نکرده بودند.

با توجه به اینکه هیچ کدام از کاربران از وجود این میکروفون آگاه نبودند، این موضوع می‌تواند برای گوگل دردسرساز شود. البته سخنگوی گوگل در  مصاحبه‌ای که با بیزنس اینسایدر داشته، خطای گوگل را پذیرفته و اعلام کرده است که وجود این میکروفن قرار نبوده مخفی باشد و خطای گوگل باعث شد تا این قابلیت در مشخصات فنی دستگاه ذکر نشود: «این میکروفن هیچ وقت روشن نشده و تا زمانی که کاربر آن را فعال نکند روشن نخواهد شد. اکثر دستگاه‌های امنیتی از میکروفن برای تشخیص صدای محیط استفاده می‌کنند. وجود میکروفن در دستگاه‌های ما نیز برای ارائه خدمات اضافی در آینده، مانند سیستم تشخیص صدای شکستن شیشه بود».

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] از حاشیه‌های پیرامون استراق سمع کاربران اطلاع دارید (میکروفن مخفی در دستگاه های گوگل و باگ امنیتی استراق سمع گوشی را بخوانید). یکی از این […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *