انتشار قابلیت حذف تاریخچه فیسبوک، که قرار بود به عنوان ابزاری برای پاک کردن فعالیت کاربران در این شبکه اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد، تا پایان سال جاری به تعویق افتاد. این قابلیت به کاربران فیسبوک اجازه خواهد داد تا جلوی استفاده سایت‌ها و ابزارهای ثالث از اطلاعاشان را بگیرند.

وعده‌ی این ابزار برای حذف تاریخچه فیسبوک، ماه می سال گذشته و با هدف برگرداندن اعتبار فیسبوک داده شده بود. در آن زمان، مارک زوکربرگ این ویژگی را به ابزار حذف تاریخچه مرورگرهای اینترنتی تشبیه کرده و قدمی مثبت برای بازسازی وجهه‌ی این شرکت بعد از ماجرای کمبریج آنالیتیکا عنوان کرده بود: «در مرورگرهای اینترنتی، شما راهکاری ساده برای پاک کردن تاریخچه و کوکی‌های خود دارید. گرچه بسیاری از سایت‌ها برای عملکرد مناسب به این کوکی‌ها احتیاج دارند ولی همیشه باید امکان پاک کردن آن‌ها وجود داشته باشد. ما در حال ساخت ابزاری مشابه در فیسبوک هستیم که به شما این امکان را می‌دهد تا به سادگی تاریخچه فیسبوک خود را، شامل صفحات بازدیدشده، کلیک‌ها و غیره، پاک کنید.»

هنوز نحوه عملکرد دقیق این ابزار مشخص نیست اما بسیاری از ابزارهای تجزیه و تحلیل و ردیاب‌های فیسبوک که فعالیت کاربران در سایت و بیرون آن را پایش می‌کنند، به این اطلاعات وابسته‌اند. بنابراین ابزاری برای حذف تاریخچه، تاثیر زیادی روی قابلیت تبلیغات هدفمند در فیسبوک خواهد گذاشت. علیرغم تاثیری که این ویژگی روی تجارت تبلیغاتی فیسبوک خواهد داشت، زاکربرگ این ابزار را برای جلب اعتماد کاربران فیسبوک ضروری می‌داند.

بنا به گزارشات، مراحل تست این ویژگی در بهار آینده آغاز خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *