یک هنرمند اینترنتی با جمع‌آوری ۶ عدد از خطرناک‌ترین ویروس‌ها و باج‌افزارهای جهان در یک لپتاپ، سعی در فروش آن‌ها دارد. این پروژه که «آشوب دائم» نام دارد، به صورت آنلاین به حراج گذاشته شده و هم اکنون بیش از یک میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است. این لپ تاپ، که در واقع یک نت بوک ۱۰ اینچی سامسونگ است، کاملا امن است؛ البته اگر usb یا wifi آن را متصل نکنید!

بدافزارهای داخل این لپتاپ مجموعا حدود ۹۵ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی ضرر زده‌اند. این ویروس‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • ویروس آی لاو یو (I LOVE YOU) که انتشارش در سال ۲۰۰۰ مجموعا ۱۵ میلیارد دلار خسارت به بار آورد. این ویروس بیش از ۵۰۰ هزار رایانه را آلوده کرد.
  • ویروس مای دوم (My Doom) که احتمالا توسط اسپمرهای روسی حمایت شده بود. این ویروس حدود ۳۹ میلیارد دلار خسارت به بار آورد.
  • تروجان سو بیگ (So Big) که با آلوده کردن صدها هزار کامپیوتر حدود ۳۷ میلیارد دلار به آن‌ها ضرر زد.
  • باج افزار وانا کرای (Wanna Cry) که با آلوده کردن ۲۰۰ هزار رایانه نزدیک ۴ میلیارد دلار خسارت به بار آورد.
  • بدافزار دارک تکیلا (Dark Tequila) که بیشتر در آمریکای لاتین انتشار یافته بود و با جمع آوری اطلاعات حساب بانکی، حتی در حالت آفلاین، میلیون‌ها دلار به کابران ضرر زد.
  • بلک انرژی (Black Energy) که با استفاده از روت کیت و تکنیک‌های تزریق، در حمله سایبری به زیرساخت‌های اکراین در سال ۲۰۱۵ استفاده شده بود.

این پروژه بیانگر خطرناک‌ترین تهدیدهای امنیت فضای مجازی است و می‌تواند آگاهی افراد و سازمان‌ ها را برای پیاده‌سازی راهکارهای امنیت اطلاعات افزایش دهد. حراج این لپتاپ را می‌توانید به صورت آنلاین مشاهده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *