امروزه تقریبا هر مرورگر وبی دارای یک سیستم مدیریت اطلاعات لاگین است که میتواند اسم حساب و رمز عبور شما را ذخیره کند. افزونههای معتددی مانند «لست پس» نیز وجود دارند که میتوانند این امکانات را در اختیار شما بگذارند. اما اطلاعات جدیدی که درتحقیقات مرکز فناوری اطلاعات پرینستون بدست آمده، نشان میدهد بعضی از شرکتهای تبلیغگذار از این اطلاعات برای رهگیری کاربران استفاده میکنند.
محققان اسکریپتهای دو شرکت AdThink و OnAudience را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیدند که هر دو طوری طراحی شدهاند تا با استفاده از اطلاعات لاگین کاربران، رفتار آنها را در وب رهگیری کنند. نحوه عملکرد این اسکریپتها به این صورت است که فرمهای لاگین متعددی را در پسزمینه و بصورت مخفی اینجکت کرده و هر اطلاعاتی که مرورگر بصورت خودکار در آن وارد کند را ذخیره میکند. سپس از این اطلاعات به عنوان یک شناسه منحصر به فرد برای رهگیری کاربران استفاده میکند، اطلاعاتی که در زمینه تبلیغات هدفدار بسیار ارزشمند است. گرچه این اسکریپتها برای ذخیره کردن نامهای کاربری طراحی شدهاند اما هنوز راهکار مناسبی برای جلوگیری آنها از دریافت اطلاعات مربوط به رمز عبور وجود ندارد. گرچه AdThink اعلام کرده که به کارابران اجازه میدهد تا از این طرح خارج شوند اما OnAudience هنوز واکنشی به این خبر نداده است. گرچه شاید مقصر اصلی سایتهایی باشند که ندانسته از اینگونه اسکریپتها استفاده میکنند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.